2012. szeptember 9., vasárnap

11 kérdés

Válaszaim emmi_lotta kérdéseire:

1. Mennyi időt szánsz az olvasásra, mondjuk, egy hét alatt? 
Amennyit csak lehet: reggeli-ebéd közben, utazáskor, néha a "pihenőidő"-ben is, és előfordul, hogy munka helyett.

2. Mi a kedvenc időtöltésed az olvasáson kívül? 
A lustálkodás.

3. Hol és miképpen tájékozódsz, amikor kiválasztod az olvasnivalóid?  
Annyi elmaradásom van, hogy nemigen kell keresgélnem, tájékozódnom. Leginkább Angi blogján garázdálkodom, őt faggatom, ha valami újat keresek, de jó forrás a RÍT fórum is.

4. Olvasol-e szakirodalmat, ismeretterjesztő irodalmat, és ha igen, mit? 
Ma már ritkábban időhiány okán, de igen, ha úgy hozza a sors és az érdeklődésem. Történelem, kb. minden, ami az orosszal, angollal összefügg, parapszichológia, ezotéria.

5. Mennyire fontosak számodra a különféle olvasási körülmények, hol, milyen helyzetben, szituációban nem vagy képes olvasni? 
Nem igazán, talán a csend az egyetlen, amit szeretek, ha körülvesz, esetleg halk, nekem tetsző zene, de igazából szinte bárhol és bármikor tudok olvasni (na jó, fény is kell, sötétben nem látok, és az e-olvasóm sem önvilágítós).

6. Olvasol-e idegen nyelven, ha igen, melyiken? 
Igen, angolul és oroszul, mivel ezt a két nyelvet "beszélem".

7. Életed során változtak-e az olvasási szokásaid, és ha igen, hogyan?   
Szerintem nemigen. Amióta csak olvasni tudok, mindig is olvastam, olvastam és olvastam, legfeljebb mindig mást. Voltak korszakaim: indiános, krimis, New Age-es, a fősulin a szakpáromnak megfelelő, eszméletlen mennyiségű szakirodalom, a mai napig megmaradt a mesék szeretete, nemhiába közelítem a második gyerekkort... és az utolsó nagy szerelem a romantika.

8. A Molyon kívül milyen lehetőséged adódik másokkal megosztani olvasmányélményed, megvitatni az olvasott könyveket?  
A barátnőmmel szoktam megbeszélni az olvasmányélményeimet, ill. ahogy időm engedi, a fent említett RÍT fórumon.

9. Gondoltál-e már arra, hogy szívesen írnál? Ha igen, milyen típusú/műfajú műveket? (Aki már írt is, az módosítsa a kérdést tetszése szerint.) 
Hogyne, nyolcadikos koromban bele is kezdtem a nagyszabású műbe, melynek természetesen én voltam a főszereplője. Talán a tavalyi vagy azelőtti lomtalanításkor dobtam ki az elkészült "kéziratot". (Mint ne mondjak, borzasztó volt!:))
Többen állítják, ha le tudok fordítani egy romantikust, akkor írni is tudnék egyet. Nekem még sosem tűnt fel, hogy ilyen irányú tehetségem lenne, szóval egyelőre megkímélem a világot zseniális agyam felejthetetlen termékeitől.

10. Milyen hobbi(ja)d van(nak) az olvasáson kívül? 
Régebben hol ezt gyűjtöttem, hol azt. Ebből negyven év bélyegjei és több ezer képeslap megmaradt, minden más ment.
A lustálkodás mellett szeretek zenét hallgatni, sétálni, szívesen elutaznék egy-két helyre, Magyarországon gyakorlatilag bárhová, külföldön elsősorban az angol és az orosz környezet vonz (ki tudja miért:).

11. Milyen, még be nem teljesült vágyaid vannak?
Hálás vagyok a sorsnak, mert kb. mindent megkaptam, amire vágytam!
Vágyak, célok persze mindig akadnak. Ahogy említettem is, szívesen utaznék, nem csak a képzelet szárnyán, hanem a valóságban is. Egy gyógyító központ kezd képet ölteni az elmémben. Meglátjuk. Ugyanakkor bennem vagy egy olyan iskola lehetősége, ahonnan a gyerekek nem félig analfabétán, félig megnyomorodva, szárnyaszegetten kerülnek ki... egy Angyaliskola.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése