2011. február 27., vasárnap

Delinsky 2

Barbara Delinsky: Dacszövetség

Susan megdöbben, amikor tizenhét éves lánya, Lily bejelenti, hogy terhes. Egyedülálló anyaként, keményen megküzdött azért, hogy mindent helyesen csináljon. Lánya terhességét felfoghatatlan tragédiának tartja mind Lily, mind a maga számára.
Aztán híre kél, hogy még két lány állapotos, akik történetesen Lily barátnői, és egy gimnáziumba járnak vele. Mint kiderül, a három lány véd- és dacszövetséget kötve előre eltervezte a terhességét. Amint megindult a másikra mutogatás, a leghevesebb bírálatok Susant érik. A gimnázium igazgatójaként mindig is úgy tekintettek rá, mint példaképre. Ellenfelei most azzal vádolják, hogy rossz anya, és talán arra sem méltó, hogy a befolyásolható tanulókat pásztorolja. Mialatt Susan Lily terhességének következményei ellen harcol, veszélybe kerül az állása, az anyagi függetlensége és régen dédelgetett álmai is.
Az anya és lánya között lévő kötelék a pattanásig feszül és elszakadással fenyeget ebben a szeretetről és megbocsátásról szóló, érzelmileg mélyen felkavaró történetben. Barbara Delinsky újabb lenyűgöző művel ajándékozta meg olvasóit, melyben minden egyetlen kérdés körül forog: Mi teszi az embert jó anyává?


Egy újabb Delinsky. Nem voltam elragadtatva, amikor megkaptam. Igaz, tetszett az előző, de annyira távol áll tőlem Delinsky világa… legalábbis akkor, ha fordítanom kell.
Az első kellemes meglepetés, hogy ebben a könyvben valahogy többet beszélnek egymással az emberek. Aztán, ahogy haladtam előre a történetben, egyre jobbnak, izgalmasabbnak találtam. Igazi gyerek módjára drukkoltam, hogy kiderüljön, kitől származik az alapötlet, és kapja meg a megérdemelt kiközösítését. Hogy az ifjú anyukák összejöjjenek, vagy éppen kibéküljenek a szintén ifjú apukákkal. Felkutattam a világhálót a congenital diaphragmatic hernia és a méhen belüli műtét mibenléte után, közben tövig rágtam a körmöm Lily kisbabája miatt. S a sok-sok izgalom közepette majdnem elsiklottam Lily anyjának és apjának egymásra találása mellett. Szóval, imádtam a könyvet az elejétől a végéig.
Nem véletlen. A történet iskolához, pedagógiához kötődik. Bár általános iskolában tanítok, a téma nagyon is érdekel. Elgondolkodtat, vajon tudnék-e kezelni egy ilyen helyzetet. Azt is érdekes volt megtudnom, hogy bár ez egy kitalált történet, 2008 nyarán felröppent a hír, hogy a massachusettsi Gloucesterben néhány diáklány összebeszélt, hogy gyermeket vállalnak, és együtt nevelik fel a babákat. A történetet The Pregnancy Pact címmel meg is filmesítették. Remélhetőleg eljut Magyarországra. Szívesen megnézném.

1 megjegyzés:

  1. Szia titgi :)

    Várjuk a könyvet, de akkor had' fütölögjek...
    Megint egy iszonyatos borítót sikerült kerekíteni a kiadónak.
    peddig egy jó borító olyan mint egy cégér, ha a könyv rossz akkor is el lehet adni őket.

    A legkevésbé sem izléses.
    A Garwood könyvek címlapjai is borzasztó felejtősek... nem értem a kiadót miért nem figyel erre...
    De ha szerinte ez jó és ez a szinvonal elég, akkor inkább szomorkodom :(

    VálaszTörlés